A pedagógus-továbbképzéseket szabályozó 277/1997 (XII. 22.) kormányrendelet lehetőséget biztosít arra, hogy a tantestületek a kötelező, hétévenkénti továbbképzés 25%-át minimum 5 órás, nem akkreditált képzésen való részvétellel teljesítsék.
Alapítványunk ehhez az alábbi képzési lehetőségeket kínálja:
Inkluzív iskolafejlesztési nap — 8 óra
Az iskolafejlesztési nap célja az iskola erősségeinek és fejlesztendő területeinek feltárása az Inklúziós Index iskolafejlesztési program segítségével. A nap végére a tantestület közösen meghatározza azt a 6-8 területet, melyeken változást szeretne elérni az iskola hatékonyabb működése érdekében.
Résztvevők létszáma maximum 40 fő.
Közös intézményi értékrend kialakítása — 8 óra
Tapasztalataink szerint egy stabil, az intézmény gyakorlatába beépülő, jól definiált és kommunikált értékrend jelenti a pedagógusok, a tanulók és a szülők együttműködésének biztonságos keretrendszerét, ezért a meglévő értékrend felülvizsgálata vagy egy új értékrend kialakítása elengedhetetlen a hatékony működéshez.
Résztvevők létszáma maximum 40 fő.
Együttműködés fejlesztése a tanteremben — 6 vagy 8 óra
Az együttműködés fontos motivációs forrás a tanulók számára, a hatékony tanulás és az osztályközösség működésének alapja. A pedagógusok a képzés során olyan saját élményű feladatokat próbálhatnak ki, melyeket maguk is megvalósíthatnak a különböző évfolyamokon tanuló diákokkal osztályfőnöki órákon, erkölcstan órákon vagy drámafoglalkozások keretein belül. A képzés csapatépítésre is alkalmas.
Résztvevők létszáma maximum 50 fő.
Bepillantás a pozitív fegyelmezés módszertanába — 6 vagy 8 óra
A képzés során a résztvevők ízelítőt kapnak a pozitív fegyelmezés szemléletéből és módszertanából.
Résztvevők létszáma maximum 40 fő.
Pozitív fegyelmezés szemléletű esetmegbeszélés — 5 vagy 6 óra
A csoport a tagok által hozott konkrét esetek feldolgozása során elsajátítja a pozitív fegyelmezés estmegbeszélés módszertanát, melyet a résztvevők a későbbiekben önállóan is alkalmazhatnak. A részvétel előfeltétele az Alapítványunk által szervezett Pozitív fegyelmezés 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés elvégzése.
Résztvevők létszáma 6-14 fő.
Játszmák és kommunikáció - 6 vagy 8 óra
A berne-i tranzakcióanalízis ismerete és használata hatékony eszköz a segítő szakmákban dolgozók, valamint a pedagógusok számára. A képzés keretében arra a kérdésre keressük a választ, hogy a saját kommunikációnk hogyan járul hozzá a konfliktushelyzetek kialakulásához, megismerkedünk a játszmák alapjaival, és megtanuljuk azokakat a kommunikációs eszközöket, melyek lehetővé teszik a játszmákból való kilépést.
Résztvevők létszáma maximum 40 fő.
A képzés végén a résztvevők részére részvételt igazoló oklevelet állítunk ki, így beszámítható a pedagógus-továbbképzési pontrendszerbe.
Amennyiben képzési kínálatunk felkeltette az érdeklődését, kérje intézményre szabott árajánlatunkat!